Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@14:39:57 GMT

«بازینو» چتر حمایتی از بازی‌های موبایلی ایرانی

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۶۴۹۵۹

«بازینو» چتر حمایتی از بازی‌های موبایلی ایرانی

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مردم ایران در تعطیلات نوروزی سال ۱۴۰۰ شمسی نیز ماننـد سال ۱۳۹۹ به‌ دلیـل شـرایط ناشی از شـیوع ویـروس کرونـا مجبـور بـه رعایـت  دسـتورالعمل‌های سـتاد ملـی مبارزه با کرونا و پرهیز از سفر و ماندن در خانه به منظـور قطع زنجیره انتقال این بیمـاری بودنـد.

از طرفـی آمارهـا نشـان مـی‌داد بـازار بازی‌هـای موبایـل در دنیا در دوران همه‌گیری کرونا و به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران، با رشد بیش از ۷۷ میلیارد دلاری درآمد در سال ۲۰۲۰ روبه‌رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با رو یکرد غنی سازی اوقات فراغت خانواده‌ها در ایام تعطیلات نوروز از یک سو و حمایت از کسب وکار بازیسازان ایرانـی و رونـق تولیـد داخلـی از سـوی دیگـر، سـازوکار اجـرای پویشـی تبلیغاتـی جهـت معرفی بازیهای با کیفیت ایرانی را در این ایام طراحی کرد.

در این پویش، کاربران با نصب و انجـام بازی‌هـای ایرانـی، علاوه بـر شـرکت در یـک فضـای رقابتـی، شـانس دریافـت جوایـز ویـژه‌ای را کـه بـرای ایـن پویـش در نظـر گرفتـه شـده بـود، پیـدا می‌کردنـد.

در طـول برگـزاری بازینـو، ۲۵ بـازی موبایلـی منتخـب ایرانـی بـه طـور گسـترده از طریـق بستر دیجیتال در معرض انتخاب کاربران در سراسر کشور قرار گرفت تا آنها بتواننـد بـه رایـگان ایـن بازی‌هـا را در ایـام تعطیـات نـوروز نصـب کـرده و از طریـق تلفـن همراه به ۲ صورت انفرادی و گروهی بازی نموده و لذت حضور در یک فضای رقابتـی سـالم را تجربـه کننـد.

اهداف پویش نوروزی بازینو

پویش نوروزی بازینو با دو هدف عمده آغاز شد. هدف اول اینکه با توجه به شرایط ویژه کرونا در کشور و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی همچنین منع سفرهای بین شهری، لزوم وجود برنامه‌ای مفرح برای اوقـات فراغـت خانواده‌هـا در ایـام نـوروز بـه خوبـی احسـاس می‌شـد، از همیـن رو، ایـن رویداد با هدف ایجاد فضایی شاد با استفاده از بازی‌های ایرانی شکل گرفت.

​از آنجا که در سال‌های اخیر، صنعت بازی‌های موبایلی به همت جوانان بازی‌ساز خوش ذوق و مستعد، رشد چشمگیری داشته است و با توجه به نقش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جهت حمایت از این افراد و بازی‌ها، به عنوان هدف دوم، اجرای این پویش فرصتی بود تا بتوان با به کارگیری ظرفیت‌های شبکه تبلیغات داخلی به رشد بیشتر و افزایش سهم بازار این محصولات کمک کرد.

محتوای گرافیکی

بـا توجـه بـه ماهیـت پویـش، طراحـی چشـم‌نواز و اسـتفاده از محتـوای بصـری مناسـب موجـب می‌شـد تـا مخاطـب ارتبـاط بیشـتر و بهتـری را بـا پویـش برقـرار کنـد. اسـتفاده از کاراکترهـا و فضـای شـاد بازی‌هـا در کنـار اسـتفاده از عناصـر نـوروزی، حـس شـادی و نشـاط را بـه مخاطـب منتقـل می‌کـرد.

یکپارچگـی و انسـجام در میـان طراحـی پوسـتر، لوگو، لندینگ پیج و پست های شبکه‌های اجتماعی موضوعی بود که از ابتدا مـورد توجـه تیـم اجرایـی پویـش بـود. بـا توجـه بـه نقـش تپسـل در فراینـد برگـزاری پویـش، تصمیـم بـر ایـن شـد کـه تیـم گرافیـک ایـن مجموعـه مسـئولیت طراحـی و آماده‌سـازی محتـوای بصـری را نیـز بـر عهـده بگیـرد، تـا عـاوه بـر حفـظ یکپارچگـی، محتـوای تولیـد شـده منطبـق بـر نیـاز و تجربـه تیـم برگـزار کننـده باشـد.

در طراحی لوگو  از رنگ های شاد  نشان‌دهنده بهار و هیجان بازی‌ها، همچنین در طراحی پوستر علاوه بر استفاده از رنگ، از کارا کترها و گرافیک بازی‌ها استفاده شد.

 محتوای ویدئویی

بـا توجـه بـه اینکـه پویـش بازینـو، بـر بسـتر دیجیتـال برگـزار می‌شـد، کیفیـت محتوای تولیدشده از اهمیت بالایی برخوردار بود. از آنجایی که مهمترین فضا برای نمایش تبلیغات بازیها، تبلیغات میان اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها محسوب می‌شد، انتخاب سازنده و سناریوی تولید با حساسیت بالایی روبه‌رو بود. در همین راستا برای ساخت محتوای ویدئویی با بسیاری از تولید کنندگان تیزرهـای تبلیغاتـی مذاکـره شـد و از میـان سـبک‌های متفـاوت تولیـد تیـزر، مـدل تلفیـق انیمیشـن و رئـال انتخـاب شد، امـا بـا توجـه بـه محدودیـت زمانـی، تصمیـم بـر ایـن شـد کـه از محتـوای رئـال اسـتفاده شـود. بـر همیـن اسـاس قـرارداد تولیـد تیـزر بـا ۲ تیـم سازنده منعقد شد، سناریوها با توجه به نیاز و نظرات مشاور مارکتینگ پروژه ۲۴ بازی ایرانی نصب کن و جایزه ببر استخراج و کار ساخت تیزر شروع شد.

نظام ملی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای (ESRA)

این نظام رده‌بندی سنی که نخستین نظام رده‌بندی سنی متداول در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا محسوب می‌شود و توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال ۸۸ تاسیس شده است، جهت سهولت دریافت پروانه انتشار بازی‌های شرکت‌کننده در پویش نوروزی بازینو، به صورت خاص تسریع و در مدت زمان کوتاهی بازی‌های این پویش را رده‌بندی سنی کرد.

ساختار همگرا، ساختار حمایتی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فعالین این صنعت است. این ساختار با توجه به ماهیت حمایتی خود تلاش می‌کند تا صنعت بازی‌سازی در کشور تقویت شده و محصولات با کیفیت‌تری به بازار عرضه شود.

​ ایده پویش بازینو به منظور حمایت و معرفی محصولات تولید شده داخلی در ساختار همگرا شکل گرفت و تیم اجرایی و پشتیبانی همگرا تمامـ وظایـف مربـوط بـه برنامه‌ریـزی و اجـرای ایـن پویـش را عهـده‌دار شـد، از ظرفیت‌های خود برای بهتر شدن این پویش استفاده کرد. این ساختار با بهره‌مندی از شبکه گسترده همکاران حمایتی خود، موجب شد علاوه بر انتخـاب مناسـب‌ترین همـکاران، مذاکـرات بـا ایـن مجموعه‌هـا، سـریع تر و بـا نتیجـه بهتری صورت گیرد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هنرهای تجسمی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای بـا توجـه بـه رده بندی سنی بازی هـا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۶۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، امیرمحمد رضایی از طراحان بازی رویداد ملی بازی آرا  گفت: رویداد ملی بازی آرا که با هدف تولید و رشد بازی‌های محتوایی برگزار می‌شود، کمک به صنعت تولید بازی فاخر ایرانی اسلامی است.

رضایی افزود: بازی سازان خوبی داریم که به محتوا خوب پرداختند، اما حمایتی از آنها نشده و فکر می‌کنم مثل سینما که سه نوع سینما داریم ما در بازی هم همینطور هستیم بازی تجاری است و نوع دیگر به آنها پرداخته می‌شود و از آنها حمایت می‌شوند و بازی‌های که قرار است فاخر باشند و نشان دهنده فرهنگ و ارزش‌های ایرانی باشند، احتیاج به حمایت‌های بیشتری دارند تا بتوانند شکل بگیرند و امیدوارم شاهد اتفاقات خوبی در زمینه بازی‌های ایرانی باشیم.

رویداد محتوایی بازی آرا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم اردیبهشت با معرفی بازی های منتخب در تهران برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رونمایی از بسته حمایتی ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۱۴۰۳
  • سرکوب دموکراسی در مهد آزادی بیان!
  • 12 بازیکن ایرانی که در انگلستان بازی کردند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • اولین لژیونر ایرانی به لیگ برزیل پیوست!
  • رویداد ملی بازی آرا، کمک به صنعت تولید بازی در کشور
  • واریزی مددجویان تحت پوشش در سال جدید چند برابر شد؟
  • پرداخت تسهیلات و تجهیزات حمایتی به خانوارهای آسیب دیده شفتی
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان